Publicaties en Inspiratie

Publicaties en Inspiratie

Publicaties en Inspiratie

De zoektocht van Wilma door het boeiende breinlandschap leverde mooie inzichten op. Hierover heb ik gepubliceerd in diverse vakbladen.

‘Werkboek: Hoe coach ik mezelf tot strategisch communicatieadviseur’. Karel Winkelaar en Wilma Kossen, Leporello 2015. ISBN 978-90-79624-10-2.

Te bestellen via www.managementboek.nl

UITVERKOCHT

‘Advies activeert het angstcentrum in ons brein’ In: Communicatieverhaal halen 2020.  

‘Dit zijn de 7 succesfactoren voor wie zichzelf tot strategisch adviseur wil coachen’.
In: communicatieonline.nl, februari 2016.

‘Emotie is macht’. In: Communicatie, vakblad voor communicatieprofessionals, november 2013.

‘Iedereen is ontwikkel(b)aar’. In: Presenteerblaadje, Plateau, herfst 2013.

‘Breinkijken’. In: Communicatie, vakblad voor communicatieprofessionals, april 2012.

‘Kernwaarden als veranderstrategie’. Praktijkcase Woningcorporatie De Goede Woning.
Op www.managementsite.nl. Dit artikel heeft de prof. dr. Mastenbroek Publicatieprijs 2010-2011 gewonnen (zilver).

‘Kernwaarden in de praktijk bij Bo-Ex woningcorporatie. Geleidelijke invoering met gebruik van natuurlijke momenten’. Op www.managementsite.nl.

‘Met breininzichten naar effectieve gedragsverandering’. In: Communicatieverhalen, 15 parels Galjaardprijs 2015.

‘Woningcorporatie wordt vanuit jetlag ondernemer. Inzet kernwaarden als veranderstrategie’.
In: Willy Brouwer, ‘Veranderkunst, Communicatiemanagement in praktisch perspectief’ (pag. 75-91). ISBN 978- 90-232-4512-4.

Favoriete boeken Wilma Kossen

Wilma Kossen heeft veel boeken gelezen om tot haar breininzichten te komen. Ter inspiratie mijn favoriete boeken.

Favoriete Breinboeken

  • Daniel Kahneman, ‘Ons feilbare denken’.
  • Nina Lazeron, Ria van Dinteren, ‘Brein@work. Breinkennis voor organisaties’.
  • Paul Postma: ‘Het breinboek voor managers. Wat je moet weten van denken en gedrag’.
  • Dick Swaab: ‘Wij zijn ons brein. Van baarmoeder tot Alzheimer’.
  • Richard Thaler & Cass Sunstein: ‘Nudge. Naar betere beslissingen over gezondheid, geluk en welvaart’.
  • W.L. Tiemeijer: ‘Hoe mensen keuzes maken. De psychologie van het beslissen’.
  • Bert Pol, Christine Swankhuizen: ‘Nieuwe aanpak in overheidscommunicatie. Mythen, misverstanden en mogelijkheden’.
  • Steve J. Martin, Noah J. Goldstein & Robert B. Cialdini: ‘KleinGroot. Kleine veranderingen met grote invloed’.

Favoriete Psychologieboeken

  • Gerald Morssinkhof: ‘Gedraag je! Effectief beïnvloeden van gedrag op de werkvloer’.
  • Roos Vonk: ‘Menselijke gebreken voor gevorderden’.
  • Sonja Lyubomirsky: ‘De maakbaarheid van geluk. Een wetenschappelijke benadering voor een gelukkig leven’.
  • Daniel Goleman: ‘Emotionele Intelligentie. Emoties als sleutel tot succes’.
  • Gerben van Kleef: ‘Op het gevoel. Hoe we elkaar beïnvloeden met onze emoties’.

‘Advies activeert het angstcentrum in ons brein’ In: Communicatieverhaal halen 2020.  

‘Dit zijn de 7 succesfactoren voor wie zichzelf tot strategisch adviseur wil coachen’.
In: communicatieonline.nl, februari 2016.

‘Emotie is macht’. In: Communicatie, vakblad voor communicatieprofessionals, november 2013.

‘Iedereen is ontwikkel(b)aar’. In: Presenteerblaadje, Plateau, herfst 2013.

‘Breinkijken’. In: Communicatie, vakblad voor communicatieprofessionals, april 2012.

‘Kernwaarden als veranderstrategie’. Praktijkcase Woningcorporatie De Goede Woning.
Op www.managementsite.nl. Dit artikel heeft de prof. dr. Mastenbroek Publicatieprijs 2010-2011 gewonnen (zilver).

‘Kernwaarden in de praktijk bij Bo-Ex woningcorporatie. Geleidelijke invoering met gebruik van natuurlijke momenten’. Op www.managementsite.nl.

‘Met breininzichten naar effectieve gedragsverandering’. In: Communicatieverhalen, 15 parels Galjaardprijs 2015.

‘Woningcorporatie wordt vanuit jetlag ondernemer. Inzet kernwaarden als veranderstrategie’.
In: Willy Brouwer, ‘Veranderkunst, Communicatiemanagement in praktisch perspectief’ (pag. 75-91). ISBN 978- 90-232-4512-4.

Favoriete boeken Wilma Kossen

Wilma Kossen heeft veel boeken gelezen om tot haar breininzichten te komen. Ter inspiratie mijn favoriete boeken.

Favoriete Breinboeken

  • Daniel Kahneman, ‘Ons feilbare denken’.
  • Nina Lazeron, Ria van Dinteren, ‘Brein@work. Breinkennis voor organisaties’.
  • Paul Postma: ‘Het breinboek voor managers. Wat je moet weten van denken en gedrag’.
  • Dick Swaab: ‘Wij zijn ons brein. Van baarmoeder tot Alzheimer’.
  • Richard Thaler & Cass Sunstein: ‘Nudge. Naar betere beslissingen over gezondheid, geluk en welvaart’.
  • W.L. Tiemeijer: ‘Hoe mensen keuzes maken. De psychologie van het beslissen’.
  • Bert Pol, Christine Swankhuizen: ‘Nieuwe aanpak in overheidscommunicatie. Mythen, misverstanden en mogelijkheden’.
  • Steve J. Martin, Noah J. Goldstein & Robert B. Cialdini: ‘KleinGroot. Kleine veranderingen met grote invloed’.

Favoriete Psychologieboeken

  • Gerald Morssinkhof: ‘Gedraag je! Effectief beïnvloeden van gedrag op de werkvloer’.
  • Roos Vonk: ‘Menselijke gebreken voor gevorderden’.
  • Sonja Lyubomirsky: ‘De maakbaarheid van geluk. Een wetenschappelijke benadering voor een gelukkig leven’.
  • Daniel Goleman: ‘Emotionele Intelligentie. Emoties als sleutel tot succes’.
  • Gerben van Kleef: ‘Op het gevoel. Hoe we elkaar beïnvloeden met onze emoties’.

‘Advies activeert het angstcentrum in ons brein’ In: Communicatieverhaal halen 2020.  

‘Dit zijn de 7 succesfactoren voor wie zichzelf tot strategisch adviseur wil coachen’.
In: communicatieonline.nl, februari 2016.

‘Emotie is macht’. In: Communicatie, vakblad voor communicatieprofessionals, november 2013.

‘Iedereen is ontwikkel(b)aar’. In: Presenteerblaadje, Plateau, herfst 2013.

‘Breinkijken’. In: Communicatie, vakblad voor communicatieprofessionals, april 2012.

‘Kernwaarden als veranderstrategie’. Praktijkcase Woningcorporatie De Goede Woning.
Op www.managementsite.nl. Dit artikel heeft de prof. dr. Mastenbroek Publicatieprijs 2010-2011 gewonnen (zilver).

‘Kernwaarden in de praktijk’ bij Bo-Ex woningcorporatie. Geleidelijke invoering met gebruik van natuurlijke momenten’. Op www.managementsite.nl.

‘Met breininzichten naar effectieve gedragsverandering’. In: Communicatieverhalen, 15 parels Galjaardprijs 2015.

‘Woningcorporatie wordt vanuit jetlag ondernemer. Inzet kernwaarden als veranderstrategie’.
In: Willy Brouwer, ‘Veranderkunst, Communicatiemanagement in praktisch perspectief’ (pag. 75-91). ISBN 978- 90-232-4512-4.

Favoriete boeken Wilma Kossen

Wilma Kossen heeft veel boeken gelezen om tot haar breininzichten te komen. Ter inspiratie mijn favoriete boeken.

Favoriete Breinboeken

  • Daniel Kahneman, ‘Ons feilbare denken’.
  • Nina Lazeron, Ria van Dinteren, ‘Brein@work. Breinkennis voor organisaties’.
  • Paul Postma: ‘Het breinboek voor managers. Wat je moet weten van denken en gedrag’.
  • Dick Swaab: ‘Wij zijn ons brein. Van baarmoeder tot Alzheimer’.
  • Richard Thaler & Cass Sunstein: ‘Nudge. Naar betere beslissingen over gezondheid, geluk en welvaart’.
  • W.L. Tiemeijer: ‘Hoe mensen keuzes maken. De psychologie van het beslissen’.
  • Bert Pol, Christine Swankhuizen: ‘Nieuwe aanpak in overheidscommunicatie. Mythen, misverstanden en mogelijkheden’.
  • Steve J. Martin, Noah J. Goldstein & Robert B. Cialdini: ‘KleinGroot. Kleine veranderingen met grote invloed’.

Favoriete Psychologieboeken

  • Gerald Morssinkhof: ‘Gedraag je! Effectief beïnvloeden van gedrag op de werkvloer’.
  • Roos Vonk: ‘Menselijke gebreken voor gevorderden’.
  • Sonja Lyubomirsky: ‘De maakbaarheid van geluk. Een wetenschappelijke benadering voor een gelukkig leven’.
  • Daniel Goleman: ‘Emotionele Intelligentie. Emoties als sleutel tot succes’.
  • Gerben van Kleef: ‘Op het gevoel. Hoe we elkaar beïnvloeden met onze emoties’.